Поиск по этому блогу

Розвиток мовлення

Загадка
Наче сонце серединка                       Знає бджілка і  комашка,
Пелюстків біла хустинка                  Що звуть квіточку…(Ромашка)

-          Важко знайти людину, яка б не знала ромашку . Існує легенда,
що ромашки ростуть там, де падають зірочки.
Сьогодні нараховують біля 350-ти сортів ромашки. Вони діляться на декоративні та лікарські. Декоративні ромашки є білі, жовто-білі, рожеві, фіолетові, блакитні, кавказькі, німецькі, римські. Декоративні ромашки є великих та середніх розмірів, вирощують їх на клумбах.
Лікарські ромашки мають дрібненькі квіточки. Білі пелюсточки квіточки мають зубчики. Серединка квіточки жовтенька, стебло високе та  розгалужене. Листочки посічені. Аптечна ромашка має сильний запах. Саме її квіточки мають лікарські властивості
-Розкажіть, коли мама лікувала вас відваром ромашки?
(При простуді, коли боліло горло, дуже добре полоскати його відваром цих квітів. Мама мила мені голову настоєм ромашки, щоб було шовкове волосся.  Маленьких діток купають у водичці з ромашкою, щоб були здоровими. Коли болить животик у сестрички і вона плаче, мама дає напій з ромашки.)
- Що ви ще знаєте про цю квітку?
(Ромашка – це квітка закоханих, бо на її пелюстках гадають: любить, не
любить… Дівчата плетуть вінки з ромашок

Гра «Павутинка»                       
 До слова ромашка доберіть слова, які відповідають на питання що робить?
                                                    
                                    Ромашка
пахне                                                                усміхається
         цвіте                                               лікує   
                             росте        в’яне    

Ознайомлення з описом

-         Сьогодні ми з вами будемо вчитися складати текст-опис. Послухайте,
що пише письменниця Дзвінка Матіяш про тексти-описи.
«Ти, мабуть, знаєш, що художник малює фарбами, музикант — нотами, а письменник — словами. Щоб створювати цікаві тексти, необхідно пізнавати секрети слів.
Сьогодні ми ознайомимося з описом. Описи бувають різні: описувати можна людей, тварин, будинки, вулиці, природу, події і явища. Описуючи, ми словесно малюємо. Чим краще це зроблено, то легше уявити, про що йдеться у тексті.»
Чим яскравіше описаний предмет, тим краще його можна уявити. Складати власні тексти нам допоможуть твори письменників і поетів, які ми будемо читати, малюнки, картини, фотографії, які ми будемо розглядати. А ще ми будемо відшукувати  такі слова, наче кольорові камінці. І мало їх назбирати в купу. Треба ще й уміти викладати узори з них. Давайте разом спробуємо на уроках розвитку зв’язного мовлення викладати з них по черзі узори, тобто складати  слова в  речення, а  з   речень -  гарний твір.
 Ми сьогодні будемо словесно змальовувати маленьку гарну  квітку, відому вам з дитинства. А яку - дізнайтеся, відгадавши загадку.
Я на сонце дуже схожа —                           Промінцями всіх вітаю.
Золотиста, ніжна, гожа.                                Відгадати всім неважко,
Я щоранку розцвітаю,                                   Що за квітка я? (Ромашка)
- Так , це ромашка. Подивіться, як красиво описав ромашку Ганс Крістіан Андерсен.
Коло самісінького паркана в чудовій зеленій траві росла маленька
тендітна ромашка. Сонце голубило її тепло й ніжно. Одного ранку ромашка розцвіла. Квіточка сиділа на зеленій стрункій стеблинці. Стеблинка міцно тримала зелені різьблені листочки. Листочки були наче мережка. Маленькі, блискучо-білі пелюсточки промінням розходилися від золотого сонечка, що було посередині. Крапельки роси виблискували на білосніжних пелюстках.
- Створи власну розповідь про ромашку використовуючи виділені слова